• Bombos2
Menu

Artigos Revistas

Autor Publicado em: Título
Ana Luísa Veloso 2017 Composing music, developing dialogues: An enactive perspective on children's collaborative creativity
Pedro Roxo e Miguel Lourenço 2016 Audio Jazz Recordings in Portugal: The Legacies of Luís Villas-Boas and the Hot Clube de Portugal
Filippo Bonini Baraldi e Florent Manneveau 2015 Pour un commun multiple. L'expérience du Bal des Pianos en région parisienne
Isabel Campelo 2015 “That Extra Thing”: The Role Of Session Musicians In The Recording Industry
Filippo Bonini Baraldi; Emmanuel Bigand; Tierry Pozzo 2015 Measuring Aksak Rhythm and Synchronization in Transylvanian Village Music by Using Motion Capture
Filippo Bonini Baraldi 2015 La douceur, critère d’appréciation esthétique chez les Tsiganes de Transylvanie
Graça Mota & Liliana Abreu 2014 Thirty years of music and drama education in the Madeira Island: facing future challenges
José Dias & Haftor Medbøe 2014 Improvisation in the digital age: New narratives in jazz promotion and dissemination
José Dias & Pedro Cravinho 2014 Jazz on Portuguese film: Belarmino (1964) and Alice (2005) – Two Milestones
Ricardo Pinheiro 2013 Jam Sessions em Manhattan: Socialização dos Músicos de Jazz e Regulação da Performance
Graça Mota & Maria José Araújo 2013 Music and drama in primary schools in the Madeira Island – narratives of ownership and leadership
Ricardo Pinheiro 2013 Jam sessions em Manhattan: socialização dos músicos de jazz e regulação da performance
Graça Mota & Sérgio Figueiredo 2012 Estudo comparativo sobre a formação de professores de música em Portugal e no Brasil
Filipa Seabra 2012 O ensino da Expressão Musical e Dramática no 1.º CEB - O caso da Região Autónoma da Madeira. Uma visão curricular
Maria José Araújo 2012 Activités de temps livres dans les institutions de soutien à l’enfance. Un étude au Portugal
Rui Ferreira & Rui Bessa 2011 O professor do 1º ciclo do Ensino Básico e o professor de Apoio à e Expressão Musical e Dramática: relações e representações mútuas em contexto específico. Um estudo de caso
Carlos Gonçalves 2011 Oficina de Artes Integradas: Etapas da Gestão de um Projeto Pluridisciplinar em Artes
Ricardo Pinheiro 2011 Aprender Fora de Horas: A Jam Session em Manhattan Enquanto Contexto Para a Aprendizagem do Jazz
Frederick Moehn 2011 New Dialogues, Old Routes: Emergent Collaborations between Brazilian and Angolan Music Makers
Filipa Lã 2011 Professional male singers’ formant strategies for the vowel a
Ricardo Pinheiro 2011 The Creative Process in the Context of Jazz Jam Sessions
Carlos Gonçalves & Margarida Pocinho 2010 Cultura Organizacional como factor de sucesso – O caso de um Departamento da Administração Pública Portuguesa
Pedro Nunes 2010 Good Samaritans and Oblivious Cheerleaders: Ideologies of Portuguese Music Journalists Towards Portuguese Music
Daniel Tércio 2010 Martyrium as Performance
Pedro Roxo 2009 Modernidade, Transgressão Sexual e Percepções de Negritude na Recepção do Jazz em Portugal nas Décadas de 1920 e 1930
Jos Wuytack & Graça Boal Palheiros 2009 Audición musical activa con el musicograma
Frederick Moehn 2009 A Carioca Blade Runner, or How Percussionist Marco Suzano Turned the Brazilian Tambourine into a Drum Kit, and Other Matters of (Politically) Correct Music Making
Filipa Lã 2009 Oral contraceptive pill containing drospirenone and the professional voice: an electrolaryngographic analysis
Helena Maria Rodrigues; Paulo Maria Rodrigues & Jorge Salgado Correia 2008 Communicative musicality as creative participation: from early childhood to advanced performance