• Batuque
Menu

Actas de Conferências

Autor Publicado em: Título
Filipe Lopes 2017 Wallace: Composing Music for Variable Reverberation
Filipe Lopes 2017 QUALIA: A Software for Guided Meta-Improvisation Performance
Filipa Seabra 2017 Abordagem por competências no ensino técnico e na formação profissional em Cabo Verde: apresentação de um projeto de pesquisa
Filipa Seabra 2017 Cursos EFA: Alternativas curriculares no distrito de Lisboa. Percursos de Investigação
Filipa Seabra 2017 Leadership by the curricular department coordinator: teachers’ perceptions
Filipa Seabra 2017 Perspectivas sobre Equidade e Inclusão: Atores e contextos
Filipa Seabra 2017 Formação para Docentes do Ensino Regular do 2.º CEB sobre Necessidades Educativas Especiais
Graça Boal-Palheiros 2017 Musicar Wuytack: avaliação de um projeto de educação musical para crianças
José António de Matos Esteves Neves 2017 Escolas Artísticas Especializadas e sua Didática como Fatores determinantes da educação
Maria José Araújo 2017 Organizational Metaphors and Participation in a Higher Education Institution
Filipe Lopes; Clarissa Foletto 2017 Musichildren'17 - Abstracts of the 1st International Conference Music for and by Children: Perspectives from Children, Composers, Performers and Educators
João Teixeira Lopes; Ana Luísa Veloso 2017 ETHNOARTS - Etnographic Explorations of the Arts and the Education / Book of Abstracts
Carvalho, M., Debut, Vincent e Antunes, Vieira, José 2016 Maîtrise de l’accord et du timbre d’instruments de percussion à lames par modifications structurales optimales
Graça Mota 2012 A music workshop in a women’s prison: crossing memories, attributing meanings
Hiromichi Mito & Graça Boal Palheiros 2012 How do young people sing in everyday life and at school?
FMH & INET-MD 2011 Atas do SIDD 2011 - Seminário internacional descobrir a dança / descobrindo através da dança
Jorge Alexandre Costa 2011 De um primeiro Nocturno para um Nocturno a três
Veloso, A., Carvalho, S. & Mota, G. 2010 Creating meaning through music composition: A contribution for understanding of children’s musical thinking
Ana Luísa Veloso & Sara Carvalho 2010 Analyzing the Development of Children’s Musical thinking
Graça Boal Palheiros & R. Resende 2010 The practice of Portuguese traditional music in primary schools
Graça Boal Palheiros & M. Encarnação 2008 Music education as extracurricular activity in Portuguese primary schools
Ana Luísa Veloso, Sara Carvalho & Graça Mota 2008 Project ‘Ulice’: Exploration of the creative process employed by school aged children faced with a musical composition task
Graça Mota 2008 The involvement of young Portuguese people with Philharmonic Bands - a cultural and social perspective